Storhogna, Mora och Tällberg

Hemmaaa! Från en helt fantastisk rolig sportlovsvecka.
Jag och Ellen har gjort mycket, självklart åkt skidor och snowboard (jag lärde mig åka lite snowboard till och med), bastat nästan varje kväll, åkt pulka och fått världens blåmärkte på vaden, gått upp på taket och hoppat ner i snön där vi nästan dränktes pga ca 1 meter (minst) hög snö, druckit alkoholfria drinkar på Storhogna hotell, flirtat lite med alla killar i backen, åkt båda två i knatteliften (!), spelat plump med Ellens föräldrar och mycket mer! Vi har haft så himla kul vill jag lova.
På onsdagen skjusade Ellens mamma mig till Mora där jag mötte familjen och checkade in på hotellet. Fint och stort rum fick vi. Direkt när vi anlänt gick vi ner till deras SPA där vi badade i poolen och jaccuzzin, badade ångbastu, åt fruktfat, läste tidningar och bastade i vanlig bastu. Visst låter det härligt? Efter det gick jag och mamma till Mora "city", om man nu kan kalla det city. Litet men mysigt. Sen åt vi god middag på hotellet, oxfilé med pommes. Efter det blev det slappkväll framför TV:n. På torsdag eftermiddag åkte vi till Tällberg där vi checkade in på vårt nya hotell. Tällberg var en underbart mysig by som kändes som en annan värld. Gammaldags, liten och sagolik. Nu ska jag faktiskt sluta skriva, istället får ni se bilder!


Mitt handbagage - bl.a DVD-filmer, DVD-spelare, bok, pennor, block.

Världens sötaste och snällaste Ellen.

"Kvällsfika".

Jag och Ellen första dagen, vi ska till backen (observera: jag ser ut som en dvärg på bilden).

Uppe på toppen i Storhogna.

Mina skidor och Ellens snowboard.

Min och Ellens kära skog, favorit som vi alltid åkte i.

Ellen i Klövsjö.

Vår nya hobby - pulkaåkning i en lång backe och sedan hopp över ett högt snögupp.

På väg till skidbacken.

Vemdalen fjäll 1, fin utsikt va?

Jättefin utsikt på Vemdalens andra fjäll.

Ellen får mig att skratta.

Våra drinkar på Storhogna hotell.

Mora med familjen, spår där Vasaloppet ska hållas på söndag.

Liten del av vårt hotell.

Typiskt Dalarna. Så här såg vår nyckel ut till Tällbergs-hotellet.

Lite dryck innan middag.

Gammaldagsa Tällberg.

Visst ser det mysigt ut?

Nu ska jag stänga av datorn och försöka sova. Innan det ska jag ta ett iskallt glas vatten. Åh, jag som skulle hinna duscha också... och packa upp resväskan. Aja, det får lördagsmorgonen gå ut på. Ha det bra kära läsare. Och självklart får ni inte glömma att kommentera! :-)


Åsikter
J o s e p h i n e . Mitt liv som sambo!

tack så jätte mycket!

2009-02-28 @ 13:59:29
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Ellen

Haah! Vilka fina bilder du hr valt ut på mej...*not

haha :P Vad roligt att ni hade det bra på hotellen! Men vi saknade dig hemma hos oss! :D



<333 Love you <333

2009-03-01 @ 11:04:58
URL: http://lillburken.blogg.se/
hanna

Vad fina bilder :)

Vi såg vemdalsfjället från där vi var och åkte skidor ;) <3

2009-03-01 @ 17:16:49
URL: http://hhkermark.blogg.se/
emma

jättefina bilder:)

vi var nära er, i lofsdalen var vi=) vad fint det såg ut!

2009-03-01 @ 18:10:37
matilda

Hej! fin blogg du har :) jag var också i Vemdalen samma vecka :D

2009-03-24 @ 17:27:08
URL: http://matildaahnfeldt.blogg.se/

Kommentera nedan:

- Fråga mig inte om vi ska lägga till varandra på bloglovin'

- Jag gör inte designer

- IP-numret syns alltid, stå för vad du säger

- Alla bilder är copyright


Vad heter du?
Jag kommer tillbaka

Mailadress (endast jag som ser den)

Har du blogg?

Ordet är ditt:

Trackback