Catch a wave

Var på Arlanda idag för att vinka av min syster som nu är på väg till Rhodos med sin tjejkompis. Är lite avundsjuk och lite ledsen, jag vill ju också ligga på en strand hela dagarna, bada i turkost vatten, shoppa på marknader och bara ha roligt. Saknar redan den lilla filuren (min syster alltså). Hoppas hon får det grymt där nere! Nu är solen framme så jag ska lägga mig på altanen med en bok och låtsas att jag ligger på terassen på bild 1. Pics from weheartit & Flickr.

Perfect

I sensommar (augusti/september) vill jag se ut så här. En lite tjockare tröja över en söt klänning så att man bara ser kanten av klänningen under. Till det ett par sköna boots och en fransväska. Perfekt när det fortfarande är ganska varmt i luften men regnigt och blött t.ex, som det har varit de senaste dagarna. NU - hem till Vickan där även Astrid är för grillning, mys och babbel. Puss!

Solnedgång

Hemma från landet. Bilderna är från sista kvällen när jag och Astrid gick ner till bryggan för att kolla solnedgången (i verkligheten såg det ut som att himlen brann). Under de två dagarna hann vi bl.a även med att fiska utan resultat, bada i 14 grader, plocka övermogna jordgubbar på självplocken, jaga getingar och ta nattbad. Nu ska jag göra i ordning mig för stan. Puss!

We're off to the countryside

Om en timme åker jag och min kära vän Astrid iväg till mitt landställe för att stanna där i 2 nätter. Vicke skulle egentligen också följt med men hon hade oturen att bli sjuk just idag - krya på dig hjärtegull! Hoppas också att solen kikar fram snarast. Ha det bra finisar! Stor kram.

United States

Här är min nya absoluta favorittröja. Köpte den i Båstad förra veckan för 799 kronor, klart värd. Märket heter Locals Only. Den är mjuk, mysig och lagom stor. Gillar ni?

Drip drop

©pic by me
Regndroppar mot fönsterkarmen. Blöt asfalt. Kvav luft. Fuktigt hår. Dyngsura tygskor. Stora vattenpölar. Bara en liten dos av hösten såhär mitt i sommaren. Jag blir trött av grå moln, mörker och regn. Funderar på en ny bloggdesign. Är lite sugen på att åka utomlands. Idag ska jag fika hos min kära moster. Ber om ursäkt för detta speciella och osammanhängade inlägg. Kommer nog in på banan igen efter lite vila och lunch. Ha en toppen söndag fina ni. Kramis!

Barbent

Denna fina kjol fick jag med mig hem igår. Den är i spets och färgen är gräddvit. Blev ganska chockad när min blick fastnade på en kjol eftersom jag aldrig använder det. Men nöjd är jag, kjolar är ju faktiskt väldigt sött. Finns att köpa på Zara för 279 kronor.

Save me from danger

Beige kofta Zara, militärgrön tröja Gina Tricot, shorts från Zara, converse.

Snedbena och luggen i tvinnad fläta.
Bara för att det var cirkus hundra år sedan jag visade en "dagens outfit". Såhär vandrade jag runt idag i staden med Ellen. Dagen var i övrigt väldigt trevlig och vi babblade i princip hela tiden om vad som hänt på sommarlovet. Visar vad jag köpte i nästa inlägg. Kram och puss.

Jesus Christ

Ett av mina senaste inköp. En oversize t-shirt med tryck som föreställer Jesus på korset (det var dock inte anledningen till att jag köpte den). Den är inte gul som det ser ut på första bilden utan snarare gräddvit. Tröjan kommer från märket oneteaspoon, finns bland annat i Sturegallerian på Awesome Rags för 350 kronor. På tal om shopping så ska jag snart möta upp vackra Ellen för en dag på stan! Kramar.

Roadtrip på svensk mark

Första stoppet var Tylösand och sedan Båstad. Här befinner jag mig på ett fik i Båstad.

Stranden i Båstad var en klar favorit. Om du ser en figur i vattnet så ser du mig.
Hotellet i nattljus (=spotlights och partylampor, samt ett par hundra människor).

Jag tycker om att stå på händer helt enkelt.

Så här såg det ut i Mölle. Vi bodde i det vita tornet (hotellet) högst uppe i högra hörnet.
Jag och sis i solnedgången i Mölle.

Så här kunde det se ut i Arild - vit tvätt hängandes på linor med vattnet i bakgrunden.

Vi checkade in på ett hotell i Helsingborg - sista staden på resan.

Såhär ser Helsingborg ut på kvällen.

Jag är hemkommen från en fantastiskt roadtrip i nedre delen av vårt avlånga land - nämligen Skåne. Vi började i Småland för att snabbt hälsa på morfar och hans fru. Sedan åkte vi vidare till Tylösand och stannade en natt där. Solnedgången, stranden och barerna där var grymt. Nästa stopp var Båstad som var för bra, helt klart favoritstället. Folket, stämningen, hotellet, stranden och allt var så mycket bättre än jag förväntat mig. Efter Båstad stannade vi till i Torekov som också var ett riktigt bra ställe. Därefter vidare till lugnare platser som Mölle, Arild, Lerham. Sista stoppet på resan var Helsingborg - en stad med bra shopping, fina stränder och härlig miljö. Tack för en underbar resa familjen!

Skååååne

Nu tar bloggen semester igen i en vecka. Jag ska nämligen till Skåne med min familj. Har varit där när jag var liten plutt, men det enda jag kommer ihåg är de underbara vita stränderna. Ska bli kul att åka dit i alla fall. Take care! ♥ P.S; Shortsen är från H&M faa för dig som undrade.

Inspo/girls

1. jakandjil, 2. lisaplace, 3. feliciafrithiof, 4. sofifahrman, 5. kenza, 6. sofifahrman

Realisation

Fyndade denna fina tröja/blus på Zara, för 199 kronor. Den är i tunt tyg och passar därför mer är bra till alla varma dagar. Till ett par jeansshorts och ballerina eller converse till exempel.

To the beach

Då så, dags att cykla till stranden. Man måste ju svalka sig när man legat och solat i 33 graders värme. Ha det bra och ta vara på solen och värmen!

Kär i livet

Lite såhär såg det ut för två kvällar sedan när jag och min underbara familj åkte in till stan. Där åt vi fantastisk middag på Gondolens takterass, såg ut över vattnet och Stockholm, fick värmande kvällssolstrålar på kinderna medan vi pratade om sommarplaner. Vi traskade vidare på Söders mysiga kullerstensgator för att köpa italiensk glass som vi åt på väg till Gamla Stan, där man fann många öppna kaféer och ännu fler turister. Åkte hem genom ett Stockholm som lystes upp av glada människor och en vacker kvällshimmel.

Håll i hatten

Köpte mig en hatt för någon dag sedan (äntligen), när jag och Issa var i stan. Precis modellen jag letat efter - ljus med svart band runt. Från Urban Outfitters för 295 kronor.

Sunglasses/bracelet

Två av konfirmationspresenterna som jag fick av mami och papi. Ett par Ray-bans - brunt glas, guldig ram och brun läderdetalj. Jag tycker om de så himla mycket och har redan hunnit använda de några gånger. Fick även det fina brun/lila/grå skinnarmbandet, som jag också gillar fruktansvärt mycket, från uno de 50. Tack!

"Good, great, best"

Bloggen tog semester i en vecka, som ni kanske märkt. Dessa fyra dagar har jag tillbringat med min fina vän Isabelle. Vi har kollat på ett x antal (skräck)filmer, åkt till beachen för sol och bad, varit på mitt landställe en heldag, besökt en loppmarknad och bara levt livet. Sjukt bra dagar med en himla bra vän. Ska försöka "starta upp" bloggen lite smått nu. Kramar!

Walking on sunshine

Igår var vi ute på mina farbröders och kusiners jättefina landställe. Där firade vi lillkusinens födelsedag, solade, badade, lyssnade på hög musik, läste tidningar och hade det galet bra. Jag älskar sommaren, jag älskar skärdgården, jag älskar solen och jag älskar livet.

The dress

Och så var man konfimerad, vilket känns himla bra! I kyrkan sjöng vi, läste texter/böner och spelade upp en kort teater. Efter det hade jag såklart släkten här hemma och det bjöds på god mat och fina presenter. Klänningen jag hade på mig kommer från Lipsy, och finns bland annat i Sturegallerian och på NK. Hoppas ni haft en toppen lördag finisar. Sov gott!

Karlberg P1 -10

P1 - bäst bäst bäst.

Jag bodde tillsammans med Issa, Amanda, Vicke, Sanna, Denise, Astrid och Alice.

Den 19 juni fick vi kungligt besök på Karlberg.
Den vackra badviken som vi tillbringade nästan varje eftermiddag vid.

Efter lunch och innan arbetspassen kunde man ligga i solen och ta det lugnt.

Massa fina människor.

Det jättefina kapellet var utsikten från vårat rum.

"Änghäng", haha. Denise, Sanna, Amanda, Alice, Vicke, jag och Issa.

Sen blev det midsommar och det bjöds på sjukt mycket och otroligt god mat!

Vi gjorde egna midsommarkransar. Issa, Sanna och jag.

Kom hem för två dagar sedan från världens bästa läger, en underbar upplevelse. Ingen dag var sämre än en annan. Dagarna såg ut som så att vi blev väckta klockan 8 av våra fina ledare, för att sedan äta frukost klockan halv 9. Vid 10-tiden var det mysig morgonmässa i kapellet där vi bland annat sjöng. Varje dag hade ett tema, så på lektionspassen jobbade vi lite kring dagens tema. Efter lunch var det fritidspass där man bland annat kunde sola och bada, paddla och segla eller göra vänskapsband. På arbetspassen städade vi och när klockan blev 17.30 var det dags för middag. Därefter öppnade kiosken och man köpte 1 ton godis, sen var det kvällsaktivitet som innehöll t.ex tävlingar, teatrar, dansuppvisningar. När dagen gick mot kväll var det kvällsandakt, god natt-sagor och nattning av ledarna. Är så himla glad att jag gick på just det här konfalägret, har träffat massa fina människor som jag nu kallar vänner. Två fantastiska och oförglömliga veckor helt enkelt. Tack! Jag tycker om er alla så mycket.