Questions/Answers

Vad vill du bli när blir stor?
Mitt främsta mål är att vara lycklig och jobba med något som jag brinner för. Just nu vet jag inte riktigt vad det är. Kanske går i mammas fotspår och blir psykolog.

Vilken är din favoritaffär (där du handlar mest kläder)?
Skulle tro att 25 procent av mina kläder kommer från Zara. Annars har Massimo Dutti, MQ, U-turn och Topshop mycket fint. 

Aldrig mer få köpa kläder eller alltid gå runt med samma kläder?
Aldrig mer få köpa kläder.

Bästa skönhetstips?
Kleta på lite vaselin på ögonfransarna om du inte orkar med mascaran!

Vilka är det 5 snyggaste manliga bloggarna? Behöver lite tips på vad man kan läsa för bloggar som killar skriver.
Självklart. Jag gör ett inlägg om det snart.

Vilket är ditt absoluta favoritplagg i din garderob?
Kan inte välja bara ett tyvärr... Mina Dr Denim jeans, min USA-tjocktröja och min mjukisdress.

Vilken är din favoritlåt någonsin?
Spice Girls - Wannabe.

Nämn en av dina favoritlåtar.
Free fallin'

Hur ser en typisk helg ut för dig?
Träffar vänner på fredag/lördag. Jag tar sovmorgon och tränar på lördag och söndag. Tar det lugnt. Har kul.

Hur ser en typisk vardag ut för dig?
Går upp klockan 6.45, duschar, sminkar mig, klär på mig. Går till skolan som börjar 8. Slutar skolan klockan 15. Pluggar lite hemma, tränar framåt kvällen och kanske tittar på något tv-prgram.

Vad använder du för produkter för ansiktet? Du har ju perfektaste hyn i världen!
Tack för komplimangen! Jag använder Cliniques ansiktsvatten (kolla Kicks) och någon kräm från Fenuril (finns på Apoteket).

Färgar du ditt hår?
Nej. Senast jag färgade mitt hår var för 3 år sedan.

Hur går det nu för din syster med modellandet? Hon tävlade ju i någon tidning för något år sedan och var med i aftonbladet för några månader sedan.
Du har verkligen full koll! Hon är med i en modellagentur som heter ModelOne och har även blivit scoutad på stan av Stockholmsgruppen och Mikas. Jag har inte koll på när hon senast gjorde något jobb.

Hur gammal är din storasyster och hur är er relation?
Hon är 18 år om två månader. Vi kan berätta allt för varandra. Vår relation ligger väl på systernivå tror jag (?). Jag har tröttnat på att hon snor mina kläder och mitt smink.

Hur mycket pengar får du i månaden?
I månadspeng får jag mellan 700-900 kronor.

På er tjejmiddag ni hade här för någon vecka sedan, var det alkohol i drinkarna?
Nej.

Vilken linje på gymnasiet vill du börja på?
Jag har inte börjat kolla på det än. Tror att jag vill gå en ganska bred linje, till exempel samhälle.

Hur går det med ditt modellande?
Jag är inte med i någon modellagentur utan det jobb jag gjort är reklamen för Coop Forum. Där och på andra håll har jag fått höra att jag borde skicka bilder till någon agentur, så jag får se hur det blir med det. Men jag har absolut inte någon dröm att bli modell.

Vad önskar du dig i julklapp?
Det jag vet just nu är ett gymkort/allträningskort. Att träna är något av det bästa jag vet.

Vilken tandkräm använder du? Dina tänder är enormt vita!
Haha, tack så mycket! Jag använder det som mamma och pappa köper hem, Colgate eller Pepsodent är det väl oftast tror jag.

Vad fick du i födelsedagspresent förutom 100 par söta trosor av tjejerna?
En poncho, shampo och balsam, halsduk, fler trosor, smycken, presentkort, ett fint fotoalbum och pengar.

Vem är snyggast - din katt eller du?
Min katt är i alla fall kattigare.

Hur lång är du?
168 cm.

Kan du berätta lite om ditt gymnasieval?
Som sagt så har jag inte börjat kolla särskilt mycket på gymnasium än. Det som känns mest aktuellt just nu är Norra Real och Tibble. Jag vill gå en bred högskoleförberedande linje.

Har du några bra pluggtips inför prov som kan göra en mer motiverad?
Att ha något att belöna dig med. Till exempel "jag läser två kapitel och sedan kollar på mitt favorit tv-program" eller "om jag har sammanfattat allt det här till kvällen ska jag ut och träffa vänner efter det".

Har du pojkvän?
All the single ladies - put your hands up!

Vilket är ditt favoritprogram?
Desperate Housewives är faktiskt det enda jag följer just nu (försöker i alla fall).

Om du skulle vara med i ett tv-program, vilket skulle det vara?
The Hills. Inte på grund av allt drama, utan på grund av kläderna, husen, festerna, killarna, stränderna, jobben - you name it!

Nutella/sallad på mackan?
Sallad. Nutella är för chokladigt (fast ibland är det gott).

Vill du sälja polkagrisar med mig (Kajsa Kavat) på torget?
Är inte ett stort fan av polkagrisar, men absolut det låter kul!

Nickelodeon/Disney Channel?
Vet inte riktigt skillnaden då jag inte kollar program på dem kanalerna. Men jag tror att Disney Channel är bäst.

Jag älskar din blogg, den är bäst! :D <3
Tack, vad snällt sagt!

ÄLSKAR DIN BLOGG, OCH HAR FÖLJT DEN SEN DU STARTA DEN! PUSS
Tack så mycket! Vad roligt med en trogen läsare! Hoppas du stannar. Puss.

Åsikter
Erika

Bra svar buuse! Jag har också funderat på Norra Real, den verkar asbra (okej, jag har bara kollat på bilder...) hahah. Ses imorgon snyggiing, kram!

2010-11-10 @ 21:42:26
Anonym

Min syster gick på Norra Real, men hon trivdes dock inte så bra eftersom det var bara plugg hela tiden och ingen fritid över. Fortsätt blogga så här

2010-11-10 @ 22:33:04

Kommentera nedan:

- Fråga mig inte om vi ska lägga till varandra på bloglovin'

- Jag gör inte designer

- IP-numret syns alltid, stå för vad du säger

- Alla bilder är copyright


Vad heter du?
Jag kommer tillbaka

Mailadress (endast jag som ser den)

Har du blogg?

Ordet är ditt:

Trackback